banner jamieson odborne clanky potraviny na dobru naladu
banner jamieson odborne clanky potraviny na dobru naladu2 Még mielőtt energiaital vagy egy csésze kávé után nyúlna, próbálja ki ezeket az ízletes ételeket, amelyek hozzájárulnak a hangulat javításához és melyeből energiát meríthet az új évben.
« vissza

Élelmiszerek a jó hangulatért

23.01.2018

Nyomtatás

A hőmérséklet csökkenése hozzájárulhat a kimerültség és a rossz közérzet kialakulásához. Ehhez jön még a stressz, hogy lesz – e ideje elintézni a téli kirándulással kapcsolatos tevékenységeket, aminek eredményeképp úgy érezheti, hogy már nem maradt energiája. Még mielőtt energiaital vagy egy csésze kávé után nyúlna, próbálja ki ezeket az ízletes ételeket, amelyek hozzájárulnak a hangulat javításához és melyeből energiát meríthet az új évben.

Zabkása

Nincs jobb reggeli, mint egy tál meleg tápanyagokban gazdag zabkása. A zabpehelyben található egészséges szénhidrátok hozzájárulnak az agy megnövekedett szerotonin szintjéhez – biokémiai anyag az agyban, amely növeli a béke és a boldogságérzetet. A zabpehely kiváló forrása a vízoldható rostoknak, amelyek lassítják a cukrok felszívódását a véráramba. A stabil vércukorszint csökkenti a ingerültség kialakulását. Az új nap "ízletes" kezdéséhez  adjon egy marék mandulát, diót, szárított gyümölcsöt vagy fagyasztott bogyós gyümölcsöt és egy csipetnyi fahéjat a zabpelyhéhez.

Spenót

Másik okot keres, hogy miért fogyasszon zöldséget? A spenót kiváló hangulatjavító étel. Ez a sokoldalú leveles zöldség gazdag folsavban - esszenciális B-vitaminban, amely a depresszió megelőzésével hozható összefüggésbe. A spenót kiváló forrása a magnéziumnak – ásványi anyagnak, amely lazító és  nyugtató hatásának köszönhetően pozitívan befolyásolja az izmok és idegek működését, ezenkívül javítja az alvást is. Tegyen a levesbe spenótot vagy egyen ebédre spenótos salátát csirkemellel vagy grillezett hallal, esetleg tegyen a a spenótot szendvicsébe, wrap-jébe vagy vegyes zöldségébe.

Lazac

Télen a hangulat javítása érdekében nincs jobb egy ízletes lazacnál. A lazac tele van előnyös omega-3 zsírsavakkal és D-vitaminnal – e két tápanyag pozitívan befolyásolhatja a hangulatot. Heti két-három adag hal fogyasztása segít legyőzni a szomorúság és félelem érzetet, amelyek gyakran a sötét téli hónapokban fordulnak elő. Vacsorára készítsen grillezett, párolt vagy sült vadlazacot párolt zöldséggel vagy barna rizzsel.

Csokoládé

A csokoládé, amelyet sok nő a hangulatjavítás szempontjából leküzdhetetlennek tart, számos olyan összetevőt tartalmaz, amelyek pozitívan befolyásolják az agy biokémiai folyamatait. Például a csokoládéban található szénhidrátok hozzájárulhatnak a szerotonin szint növeléséhez, míg a benne természetesen előforduló koffein stimulánsként hat. Ha viszont örrömmel fogyasztja ezt a finomságot, ne feledkezzen meg a vonalairól sem. Egyen egy darabka keserű csokoládét vacsora után, vagy rendeljen egy kis forró csokoládét tejszínhabbal, amely kellemes melegséget biztosít ebben a depresszív téli  hónapokban.