banner jamieson odborne clanky spanok
banner jamieson odborne clanky spanok2 Kvalita spánku sa podpisuje nielen na našich pozitívnych či negatívnych reakciách počas dňa, ale predovšetkým na našom celkovom zdraví.
« vissza

A minőségi alvásért és a tökéletes pihenésért

27.08.2018

Nyomtatás

Az álmatlanság, fontosságára való tekintettel, nem csupán társalgási téma a barátokkal való kávézás mellett. Az alvás minősége nemcsak a pozitív vagy negatív reakcióinkra van hatással a nap folyamán, de egészségünkre is. Az alvás az alapvető fiziológiai igények közé tartozik, amelyet a szervezet más módon nem helyettesíthet. Pozitívan befolyásolja az emberi testben zajló folyamatok teljes skáláját – szó szerint minden aktív és védekező mechanizmus indítója.

A csökkentett minőségű vagy hosszan tartó alváshiány a kardiovaszkuláris betegségek kockázati tényezője, amely negatívan befolyásolhatja a kognitív funkciókat, beleértve a memóriát és az immunrendszert legyengítve csökkenti a szervezet ellenálló képességét a vírusos vagy bakteriális fertőzések ellen. A hosszan tartó alváshiány súlyos mentális zavarokat okozhat – szorongást vagy depressziót. A munka terén csökkentett és kevésbé minőségi teljesítményhez vezet, a csökkent éberség és megfigyelés a balesetek nagyobb valószínűségét okozza és a tévedések az interperszonális kapcsolatokban gyakoribb konfliktushelyzeteket okoznak. Az alvászavarok megszüntetése és az álmatlanság hatékony megelőzése ezért rendkívül fontos. Hogyan biztosítsuk szervezetünknek a minőségi alvást biztonságosan és megbízhatóan, függőség nélkül? A természet segítségével! A gyógyszeripar neurológusokkal, pszichiáterekkel és más szakemberekkel együttműködve visszatérést jelent a hagyományos növényi kivonatokhoz, melyek minőségi alvást eredményeznek a természetes alváshoz hasonlóan!

A nyugodt alvás elősegítésében, az idegi feszültség, és a szorongás enyhítésében és a test stressz ellenállás növelésében segíthetnek például a növényi kivonatok a kanadai Jamieson Laboratories Ltd. természetes vitaminok gyártójától. A 4 gyógynövényt – macskagyökeret, közönséges komlót, golgotavirágot, illatos macskamentát tartalmazó Jamieson Relax and Sleep étrend-kiegészítő természetes adalékanyagok tartalmának köszönhetően az ellazulásra nem pedig a tünetek elfojtására való törekvése révén igazi holisztikus hozzáférést biztosít az egészséghez és a jóléthez.

A Jamieson Relax and Sleep nyugodt alvást biztosít és enyhíti az idegi feszültséget és a szorongást, anélkül, hogy függőséget okozna. A macskagyökér kivonat enyhe nyugtató hatással enyhülést biztosít a túlzott szorongás és nyugtalanság során, a komlókivonat enyhíti az idegesség okozta gyomorgörcsöket és elősegíti a szervezet ellenálló képességének növelését a stresszel szemben. Szabályozza a sejtmembránok ingerlékenységét, ami fontos szerepet játszik az idegsejtek és ezáltal az idegrendszer ingerlékenységében. Képes gyorsan megnyugtatni az idegrendszert, amelynek eredményeként az irritált idegek ismét teherbíróvá válnak. A golgotavirág elősegíti a nyugodt alvást - tudományos vizsgálatok megerősítették biztonságos nyugtató hatását a hiperaktív gyerekeknél ill. az idegi eredetű fájdalomban szenvedő idős embereknél. Az illatos macskamenta, fő hatóanyagának – a nepetalaktonnak köszönhetően, egyedülálló természetes nyugtató. Ennek a növénynek gyógyító tulajdonságai széles körben elfogadottak és számos gyermekek számára készült termék tartalmazza (például mint tonikum enyhíti a csecsemő kólikát és segít a fogzásban).

A Jamieson Relax and Sleep étrend-kiegészítőnek a DNA – TRU-ID kanadai független minősítő program által átadott certifikált TRU-ID logó biztosítja, hogy növényi kivonatokat tartalmazó étrend-kiegészítő vásárlásakor a vevő azt az összetételt kapja, amely a készítmény címkéjén van feltüntetve. A legújabb DNA technológia a hatóanyagok specifikus botanikus származását követi így megerősítve azok hitelességét.

Az álmatlanság leggyakoribb okai

Belső okok – pszichológiai vagy neurológiai betegségek, fájdalom, viszketés, légzési problémák, idősebb kor

Külső okok – Nem megfelelő életmód, például a fizikai aktivitás hiánya és a nap folyamán fellépő stressz és feszültség otthon vagy a munkahelyen, nehéz és fűszeres ételek, alkohol, italok és rágcsálnivalók, amelyek koffeint vagy mesterséges édesítőszereket tartalmaznak, amelyek fokozzák az éberséget, forróság vagy fény a hálószobában

Biológiai ritmuszavar – az időzónák eltolódása az interkontinentális járatokon ún. jet lag, vagy a többműszakos munkavégzés

 

A pihentető alvás tízparancsolata

• Ne fogyasszon kávét, fekete vagy zöld teát, kólát és energiaitalokat 4-6 órával az alvás előtt. Serkentően hatnak és késleltetik az elalvást.

• Lefekvés előtt 3 – 4 órával ne egyen nehéz ételeket.

• Este ne fogyasszon alkoholt, ne dohányozzon. Az alkohol rossz hatással lehet az alvás minőségére, a nikotin serkenti a testet.

• Vacsora után már ne foglalkozzon problémás ügyekkel, amelyek felkavarhatják idegrendszerét. Ezzel szemben próbálja meg enyhíteni a stresszt és készüljön fel az éjszakai alvásra.

• Gondoskodjon az ágy és a test megfelelő helyzetéről. A fej északi irányban, az alsó végtagok déli irányba mutassanak, mivel az észak-déli tengely mentén terjed a mágneses erőmező, amely kedvező hatást gyakorol szervezetünkre.

• Gondoskodjon arról, hogy a helyiség ahol alszik ki legyen szellőztetve, tiszta és száraz legyen. Próbáljon meg kizárni minden zajhatást, gondoskodjon a szoba elsötétítéséről és biztosítsa a megfelelő hőmérsékletet, amely 18-20 ° C legyen.

• Az ágyneműnek kényelmesnek kell lennie, természetes anyagból varrva – pamutból vagy selyemből. Rendszeresen cserélje, szellőztesse és tegye ki a napra.

• Alvás előtt tisztítsa meg testét és lelkét fürdéssel.

• Vigyen rendszert az alvási szokásaiba, feküdjön és keljen ugyanabban az időben!

• Az ébredés után ne lustálkodjon az ágyban, ne hosszabbítsa meg az ébredés ritmusát. Az ágy nem szolgál gondolkodásra és pihenésre a nap folyamán.

Bár az alvás minősége egy nagyon törékeny dolog, amelyet számos tényező befolyásolhat, az alvás tízparancsolatának betartásával, a stressz-ingerek tudatos csökkentésével, a feszültség és a szorongás enyhítésével és a belső harmónia befolyásolásával támogassuk leghatékonyabban a test éjszakai regenerálódását. Ugyanis semmi nem fosztja meg a testet az energiától, és nem zavarja meg a belső szervek összhangját úgy, mint az alváshiány. A tudósok szerint az embernek körülbelül hat-hét óra alvásra van szüksége, ez az idő jelentős szerepet játszik abban, hogy egészségesen magas életkort éljünk meg.